Vásárhelyi Gabriella
A Budapesti Tanítóképző Főiskola elvégzése után, 1987-ben kezdtem meg tanítói pályafutásomat. 2013-ban szakvizsgát tettem az ELTE-PPK karán. 2019-ben munkámat a Fővárosi Közgyűlés Bárczy István-díjjal jutalmazta.
A korábbi időszakban egy bentlakásos intézményben alsós osztályfőnökként, majd néhány évet intézményvezető-helyettesként dolgoztam. Ebben az évben kezdtem meg a munkámat a Pécsi Sebestyén Ének-zenei Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskolában.
Jelenleg a 4. z osztály napközis nevelője vagyok.
Munkámban a differenciálást, az egyéni bánásmódot, az elfogadást helyezem az első helyekre, mind a tanulás szervezésében, a közösség alakításában, a tanulók értékelésében. Fontosnak gondolom, hogy a gyermek azt kapja az iskolában, amire szüksége van, olyan feladatot, megbízást, amelynek az adott helyzetben eleget tud tenni. Mindig figyelek arra, hogy diákjaim biztonságban érezzék magukat az osztályban és a jelenlétemben, hogy bármilyen problémájukkal fordulhassanak hozzám.
Nagy-Várkonyi Dóra
„Eredetinek születtél, nem tökéletesnek”
Nagy-Várkonyi Dóra vagyok, 3 iskoláskorú gyermek édesanyja.
Bár csak ebben a tanévben csatlakoztam a Pécsi Sulihoz, immár kilencedik éve dolgozom tanítónőként.
Célom, hogy segítsek a gyerekek szemét kinyitni erre az érdekes világra, ezért óráimon szívesen alkalmazok projektmunkát, ezáltal a gyerekeknek lehetőségük van közelebb kerülni egy adott témához, részletesebben, alaposabban, globálisan megismerve azt.
Munkám során igyekszem fokozottan figyelembe venni a gyerekek életkori és egyéni sajátosságait, változatos, alternatív, játékos pedagógiai módszereket alkalmazok.
Művészi beállítottságúnak vallom magam: a zenélés mellett szívesen rajzolok, festek, kézműveskedek együtt a gyerekekkel.
Anyaként és pedagógusként egyaránt az egyszerűbb gyermekkor híve vagyok. Igyekszem lassítani a gyerekek amúgy is kapkodó tempóját, rendszert, következetességet vinni a rohanó hétköznapokba.
Fontosnak tartom továbbá, hogy a gyerekek megismerjék, elfogadják és tiszteljék önmagukat és egymást. Szeretném, ha a kezeim alatt felnővő gyerekek érdeklődő, toleráns, nyíltszívű emberekké cseperednének, hiszen én is így fordulok a gyerekek felé: tisztelettel, elfogadással és érdeklődéssel.